Magazin

AHAKNAP – Arhitektura kao neiscrpan izvor ideja

 

AHAKNAP je internacionalna arhitektonska praksa koja djeluje u polju arhitekture na područjima od urbanog planiranja, kreativnih rješenja programski kompleksnih zadataka, sve do manjih projekata iz oblasti stanovanja i dizajna.

 

 

 

AHAKNAP je studio koji vode dva partnera osnivača: Adnan Harambašić i Kenan Brčkalija, skupa sa Thor Olav Solbjørom iz SAAHA ureda u Oslu.

Prepoznatljivi arhitektonski izraz proizilazi iz kombinacije skandinavskog dizajna sa lokalnim arhitektonskim izričajem, pri čemu posebnu pažnju posvećujemo zatečenoj topgrafiji i razumijevanju tradicije zadate lokacije, kao i upotrebi modernih, često lokalnih, materijala.

 

1. Vecina vasih projekata je van BiH. U cemu je razlika raditi na projektima ovdje i u ostatku svijeta? 

AHAKNAP

Broj nasih projekata vani i u BiH je dosta jednak. Naravno da postoje određene razlike ali u srži sam posao arhitekte je dosta sličan bez obzira gdje djelujemo  Zahtjevi vezani za samoodrživost i ekološke strane projekta su viši i traže neke druge odgovore vani. Kao i dosta toga drugog u našem društvu urbanizam i gradnja u našim mjestima i gradovima može i mora biti bolja i uređenija. Sa daleko većim naglaskom na stvaranje zajedničkog dobra a manje na samo  zadovoljavanje apetita investitora.

U BiH i vani mi se borimo da napravimo projekte koji su funkcionalni za korisnike, ekonomski isplativi za investitore, ima estetske i prostorne kvalitete a u isto vrijeme donose dobro za društvo u cijelini. Lista sama po sebi govori da to nije jednostavno bilo gdje da djelujete. 

2. Arhitektura je neiscrpan izvor ideja. Nesumnjivo je da svaki vas projekat ima svoj identitet, ali postoji li tip objekata koji bi mogli projektovati do kraja karijere i iskljucivo se posvetiti jednoj oblasti? 

 

AHAKNAP

Upravo raznovrsnost u vrsti i mjerilu projekata kojim se možemo baviti i jeste draž našeg posla i nešto što želimo da nastavimo raditi konstantno. Znači ne postoji suviše malen niti previše velik projekat a niti suviše manji ili prevelik budžet ali postoje manje ili više interesantni klijenti. Ako postoji dobar dijalog i razumijevanje da smo svi u projektu i da bi projekat bio vrhunski mi moramo da zajedno vučemo u istom pravcu onda je svaki projekat koji izađe iz takvog procesa zanimljiv. 

3. Koji je za vas najefektivniji nacin prezentacije projekata? 

 

 

AHAKNAP

Najvažnije je da stvarno vjeruješ u to što prezentiraš jer ta se energija osjeti od strane onih koji slušaju. 

4. Da li je globalni pristup arhitekturi postao previse dominantan prilikom projektovanja i donosenja odluka?

 

AHAKNAP

Nisam siguran na šta mislite kad kažete govorite o globalnom pristupu arhitekturi. Ali arhitektura nikad nije bila toliko raznolika kao danas. Možda je to uvijek bilo tako ali je sad i evidentno i vidljivo  jer su projekti tako lako dostupni kroz sve moguće medije a posebno web portale tako da skoro “instantno” imamo uviđaj u projekte koji se grade bukvalno u svim dijelovima svijeta. 

Ranije ono sto smo učili a i vidjeli u magazinima je vrlo često bilo dominantno profilirano zapadnim pogledom a i dostignućima. Danas definitivno nedominira jedan trend nego paralelno postoji bar nekih 5 – 6 različitih globalnih trendova. 

5. Iza vašeg tima je mnogo uspješnih projekata i dosta pozitivnih kritika, ali po cemu želite ostati upamćeni? Kome se divite u svijetu arhitekture i dizajna? 

AHAKNAP

Mi, što vjerujemo i većina drugih ljudi a i struka čine, samo pokušavamo da učinimo najbolje što možemo svaki put kad radimo novi projekat. Nije nam toliko bitno da smo upamćeni ali nadamo se da ćemo kroz naše djelovanje učiniti sto manje štete bilo kome. 

Ako već moram da izdvojim nekog kome se divim ja bi rekao mladim arhitektima u BiH … ima ih mnogo talentiranih ali bih ovaj put izdvojio Filter arhitekte iz Sarajeva. 

Izvor: Intervju arhitektonski studio AHAKNAP

O Marketing House.ba

Marketing tim House.ba svakodnevno istražuje i piše o temama iz oblasti arhitekture i dizajna enterijera, te stilovima koji nas okružuju. Potaknuti idejom da svjetske brendove približimo svakodnevnim čitaocima, nastojimo biti vaš omiljeni magazin uz kojeg pijete jutarnju kafu ili tražite inspiraciju za svoj novi dom.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *