Magazin

Mirjana Mikulec u fokusu regionalnog dizajna enterijera

1. Mirjana Mikulec danas: kako je to bilo na samom početku karijere a kako to izgleda danas?

Sada romantično i s osmjehom gledam na svoje početke, jer su me vodili idealizam i ljubav prema interijerima i dizajnu. I zahvalna sam jer se poklopilo niz okolnosti koje su mi pomogle da svoje želje i planove pretočim u stvarnost.

Vidim da sam se našla na pravom mjestu i pravo vrijeme i s pravom idejom te da sam imala vjeru da sve mogu. No, kad bolje pogledam, put nije bio nimalo jednostavan.

Kada sam pokretala posao, dizajn interijera nije bio tako raširena profesija, pa sam nerijetko nailazila na skepsu. Uspjeh definitivno nije došao preko noći i iza njega su sati i sati mukotrpnog rada, žrtvovanja, upornosti pa i tvrdoglavosti. Nije dovoljno biti kreativan i voljeti svoj posao, iako i jedno i drugo doista sve pokreće i pomaže da trajete i da prebrodite zasićenost i umor kao i zapreke i sumnje.

No, nikada nisam sve to stvarala sama i moji suradnici, od kojih su neki od prvoga dana sa mnom, uvelike su doprinijeli svemu onome što danas radim i što jesam. Danas nismo samo studio koji stvara interijere i tv emisiju nego prava mala tvrtka koja iza sebe ima četiri održana sajma interijera, liniju proizvoda za dom, ediciju knjiga iz dizajna interijera, te odnedavno, i školu za dizajn interijera.

2. Kako vidite budućnost dizajna?

Kako već neko vrijeme nema jednog dominantnog stila i da se danas kombinira ono što je nekada bilo nezamislivo, mogla bih reći da je sve moguće. Jednako je prisutna klasika i art deco, kao i retro dizajn iz 50-ih i 60-ih godina prošloga stoljeća, kao i minimalizam i skandinavski stil. Isto tako, čini mi se da je sve jača želja da interijer bude što prirodniji i ispunjen zelenilom i prirodnim materijalima.

Sve upućuje da neki određeni i precizni stil neće postojati, nego će se sve intenzivnije događati da će miješanjem dosadašnjih stilova nastajati potpuno novi.

Isto tako, da će društvene mreže odnosno interior sadržaj koji na njemu objavljuju influenceri, mahom amateri, biti sve utjecajniji. Već danas vidim kod klijenata jaku dozu inspiracije i želja koje su došle s takvih platformi.

3. Kako pomiriti funkcionalnost i estetiku kada dizajnirate interijere?

Dosadašnje iskustvo mi je pokazalo da je to, uz cilj stvaranja interijera koji će imati atmosferu doma, najbitnija stvar u osmišljavanju životnog prostora. I taj zadatak nije uvijek jednostavan ali je svakako prioritet i kao takav nužan da bi interijer bio uspješan. Jer, čista funkcionalnost sama po sebi ne može stvoriti dobar interijer, a s druge strane, inzistiranje na estetici također nije dobar put.

Dizajner uvijek mora balansirati između ta dva elementa. Već u početnoj fazi koncipiranja prostora razmišljam kako funkcionalnim elementima dati dozu stila i unijeti samim oblicima, materijalima, bojama i teksturama željeni stil i atmosferu. Dizajn interijera prije svega stvara prostor koji treba služiti čovjeku i odgovoriti na njegove individualne potrebe, a ne on njemu.

Tako da čisto dekorativni elementi trebaju biti reducirani, u nekim slučajevima i na minimum, a funkcionalnost zato treba biti estetizirana i usklađena. Stilska povezanost u svim prostorijama koje čine jedan interijer mora uvijek biti prisutna.

4. Imate li ritual prije nego sto počnete novi projekt?

Dinamika stvaranja interijera uvijek ide po uhodanoj shemi u smislu da ne možete preskočiti neku etapu pa se ne bi moglo govoriti o ritualima.

Svako projektiranje interijera počinjem razgovorom s klijentom i taj prvi zajednički susret zna potrajati jer smatram da je bitno upoznati ne samo njegove želje i potrebe nego i kroz razgovor osjetiti njegov stil života i njegovu osobnost, što bi mu najbolje odgovaralo, u kakvom interijeru bi on najbolje funkcionirao i koji bi najbolje njega odražavao.

Isto je i sa snimanjem emisije ili organiziranjem sajma gdje također da nemam neki poseban ritual nego nastojim sa svojim suradnicima uvijek krenuti s idejama i prijedlozima ili kako je to danas popularno reći, brainstormingom.

5. Šta je presudno kada birate saradnike?

Iskustvo je dragocjeno, no ono svakako nije prioritet jer smatram da arhitektima, dizajnerima, producentima i snimateljima s kojima stvaram interijere kao i tv emisiju treba dati priliku. Tu se volim osloniti na intuiciju.

Nekada se osobe koje nemaju puno prethodnog iskustva sjajno snađu i potrebno im je jako malo vremena da svladaju određene vještine i prihvate specifičnosti i način rada koje svaki posao i svaki kolektiv ima.

Cijenim sklonost timskom radu, kolegijalnost i prilagodljivost, ali iznad svega kreativnost i radišnost. Također je bitno sa suradnicima pronaći zajednički jezik i imati međusobno uvažavanje, to je jedini način da stvarate uspješne projekte i da radno mjesto bude okruženje koje će biti pozitivno i poticajno.

Tijekom godina uvjerila sam se u važnost komunikacije i međusobnog poštovanja kolega – to nam uvelike pomaže da i kad imamo različite vizije i mišljenja kako bi nešto trebalo izgledati, stvaramo uspješne projekte i izvučemo maksimum u raznim izazovnim situacijama.

A ovaj posao je doista prepun izazova. To je i jedan od razloga zašto ga i volim.

6. A šta kada je klijent zahtjevan i ne leže mu vaši prijedlozi i ideje?

Bitno je u razgovoru s klijentom točno utvrditi njegove želje i potrebe, ali i razdvojiti ih jer ono što možda žele nije uvijek i ono što im treba i obrnuto. Nastojim ne gledati na zahtjevnost klijenta kao na problem ili kamen spoticanja. Bitno je na lijep mu način pokazati i objasniti da neke njegove ideje nisu ostvarive ili da u izvedbi neće dobro funkcionirati kako na praktičnom, tako ni estetskom planu.

Isto tako, uvijek pokušavam pronaći kompromis, no u konačnici, ako se njima tako sviđa, tako će i biti. Jer, ipak je bitno voditi se stavom da interijeri govore o vlasniku, ne o osobnom ukusu ili stilu dizajnera.

 

Fotografije: Rajna Raguž i Darko Mihalić

O Marketing House.ba

Marketing tim House.ba svakodnevno istražuje i piše o temama iz oblasti arhitekture i dizajna enterijera, te stilovima koji nas okružuju. Potaknuti idejom da svjetske brendove približimo svakodnevnim čitaocima, nastojimo biti vaš omiljeni magazin uz kojeg pijete jutarnju kafu ili tražite inspiraciju za svoj novi dom.